اخبار به روز موبایل و تبلت های جدید

اخبار ، برنامه و بازی برای موبایل و تبلت

اخبار به روز موبایل و تبلت های جدید

اخبار ، برنامه و بازی برای موبایل و تبلت

-->
filesellfilesell
filesell

اسنپدراگون 820 رسما معرفی شد

چهارشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۳۰ ب.ظ

شرکت کوالکام مراسمی را در شهر نیویورک برگزار نمود و به شکل رسمی جدیدترین پرچمدار چیپست های خود با نام اسنپدراگون ۸۲۰ را معرفی کرد. این سیستم-بر-چیپ البته در ماه های گذشته معرفی شده بود و برخی اطلاعات جانبی در مورد پردازشگر گرافیکی آن نیز در اختیار رسانه ها قرار گرفت اما اکنون شرکت آمریکایی بالاخره پرده از همه‌ی زوایا و رازهای ناگفته در مورد اسنپدراگون ۸۲۰ برداشته و همه چشم ها را به قابلیت های شگفت انگیز آن خیره نموده است.

ابتدا باید در مورد فناوری LTE که در این چیپست مورد استفاده قرار گرفته صحبت کرد. اسنپدراگون ۸۲۰ از یک مودم LTE با پشتیبانی از دسته بندی ۱۲ برخوردار است که دریافت اطلاعات با سرعت ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه را ممکن می کند.

بقیه در ادامه مطلب

موبایل هایی که از چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده می کنند می توانند به سنسورهای دوربین ۲۸ مگاپیکسلی مجهز شوند و از طرف دیگر، تلفن همراه قادر است تصویر خود را به سادگی به نمایشگر های 4K و با همان کیفیت ارسال نماید. این دو ویژگی توسط چیپ پردازشگر سیگنال تصویر کوالکام به نام Spectra ممکن شده اند.

اما مشخصا جذاب ترین بخش اسنپدرگون ۸۲۰، پردازنده مرکزی یا CPU آن است. این شرکت خبر می دهد که از چهار هسته سفارشی شده Kyro در ساخت پردازنده اصلی استفاده کرده که نسبت به اسنپدراگون ۸۱۰، تا دو برابر قدرتمندتر شده و همچنین مصرف انرژی آن نیز به نصف تقلیل یافته. البته دلیل پیشرفت بسیار چشمگیر کوالکام در پایین آوردن مصرف انرژی، استفاده از نمونه جدید پردازشگر سیگنال دیجیتال Hexagon 680 در این چیپست است. خود هسته های اصلی اما با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز به کار مشغول خواهند شد و از تکنولوژی ۶۴ بیتی پشتیبانی می کنند و همچنین با فناوری ۱۴ نانومتری به تولید رسیده اند. [کوالکام هنوز نامی از تولید کننده این چیپست به میان نیاورده است.]

نسخه سوم از تکنولوژی شارژ سریع کوالکام به نام Quick Charge 3.0 نیز در اسنپدراگون ۸۲۰ جای گرفته. این تکنولوژی موبایل های مجهز به پردازنده یاد شده را با سرعت ۳۸ درصد سریع تر از آن نمونه هایی که از نسخه دوم همین تکنولوژی استفاده می کردند، شارژ می کند. پردازشگر گرافیکی نیز همانگونه که پیشتر خود کوالکام اعلام کرده بود، آدرنو ۵۳۰ است که می تواند نسبت به نسل قبلی، یعنی آدرنو ۴۳۰، تا ۴۰ درصد عملکرد قدرتمندتری را بر جای بگذارد. در این میان باز هم باید اشاره کرد که به وسیله چیپ پردازش سیگنال Hexagon 680، مصرف انرژی در این بخش نیز به نصف رسیده و می توانید زمان بیشتری را بازی کردن با تلفن همراه اختصاص دهید.

همچنین باید اشاره داشت که این سیستم-بر-چیپ از استانداردهای بسیار پیشرفته وای-فای نیز استفاده می کند که سرعتی ۲ الی ۳ برابر وای-فای های کنونی دارند. در اسنپدراگون ۸۲۰، از استانداردهای جدید 802.11ad و 802.11ac 2×2-MU-MIMO پشتیبانی به عمل می آید که به ترتیب دو و سه برابر از 802.11ac سریع تر هستند.

سایر تکنولوژی های جدیدی که به اسنپدراگون ۸۲۰ افزوده شده اند، مربوط می شوند به قابلیت SecureMSM که نرم افزار و سخت افزار تلفن همراه را به دست می گیرند. بیایید نگاهی داشته باشیم به اجزای مختلف SecureMSM:

  • StudioAccess: از محتوای درون موبایل شما حفاظت می کند.
  • SafeSwitch: از خود موبایل در برابر دزیده شدن حفاظت می کند. در واقع این بخش پس از دزیده شدن موبایل، اجازه نمی دهد محتوای درون آن به دست سارق برسد.
  • Sense ID: یک سنسور سه بعدی برای شناسایی اثر انگشت شماست که کوالکام آن را در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۵ معرفی کرد و حالا برای اولین بار آن را در چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ به کار برده. با استفاده از این سنسور، حتی اگر دست شما خیس یا کثیف باشد باز هم تلفن همراه قادر به شناسایی اثر انگشت شماست، برعکس سنسورهای اثر انگشتی که اکنون وجود دارند.

در این تصویر می توانید به شکل کلی، چیپست های اسنپدرگون ۸۰۸، ۸۱۰ و ۸۲۰ را با هم مقایسه نمایید.

منبع : digiato

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی