اخبار به روز موبایل و تبلت های جدید

اخبار ، برنامه و بازی برای موبایل و تبلت

اخبار به روز موبایل و تبلت های جدید

اخبار ، برنامه و بازی برای موبایل و تبلت

-->
filesellfilesell
filesell

هر وقت حرفی از تهدیدات امنیتی در دنیای موبایل به میان می آید، بسیاری از ما به خاطر نحوه ساخته شده اندروید به یاد این پلتفرم می افتیم و این در حالی است که به غیر از کاربران چینی و روسی اندروید که معمولا از اپلیکیشن های شخص ثالث استفاده می کنند، به ندرت پیش می آید که امنیت استفاده کنندگان از این سیستم عامل موبایلی به خطر بیافتد.

تصور عامیانه این است که چون اپل عملکرد اپلیکیشن ها روی پلتفرم اختصاصی خود را محدود کرده است و پروسه سخت گیرانه تری برای تایید آنها دارد، روی هم رفته پلتفرم آن نیز ایمن تر است اما شرکت Checkmarx که در زمینه امنیت اپلیکیشن های موبایلی فعالیت می کند و AppSec Labs تصوری غیر از این دارند.

بقیه در ادامه مطلب

گزارش آنها حکایت از این مساله دارد که 40 درصد از آسیب پذیری ها در اپلیکیشن های iOS اهمیت بسیار بالایی داشته اند در حالی که در اندروید، تنها 36 درصد آسیب پذیری ها شدید بوده و درجه اهمیت بالایی داشته اند.

دراین گزارش به آمار و ارقام دقیقی اشاره نشده اما گفته شده که اپلیکیشن های موبایلی به صورت متوسط 9 آسیب پذیری دارند و شمار این آسیب پذیری ها در اپلیکیشن های iOS به مراتب بیشتر از اندروید است.

اما رایج ترین شکل آسیب پذیری آنطور که درگزارش این دو موسسه آمده، درز اطلاعات شخصی است که از میان تمامی موارد کشف شده، برابر با 27 درصد گزارش شده. مشکلات مربوط به تشخیص هویت دومین مورد مهم در دستگاه های موبایل بوده اند که میزانشان برابر با 23 درصد عنوان شده و در پایان نیز به حجم بالای آسیب پذیری های دیگری اشاره گردیده که مواردی چون ضعف رمزنگاری و فاش شدن اطلاعات فنی نظیر لاگ اپلیکیشن ها را در بر می گیرد.

منبع : digiato

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی