اخبار به روز موبایل و تبلت های جدید

اخبار ، برنامه و بازی برای موبایل و تبلت

اخبار به روز موبایل و تبلت های جدید

اخبار ، برنامه و بازی برای موبایل و تبلت

-->
filesellfilesell
filesell

در ماه مارس سال میلادی جاری و در کنگره جهانی موبایل، شرکت کوالکام از SenseID پرده برداشت؛ سنسوری مخصوص برای شناسایی اثر انگشت که از تکنولوژی های ویژه ای استفاده می کند.

شب گذشته اما چیپست مجتمع اسنپدراگون ۸۲۰ به همراه تمام جزییات فنی آن معرفی شدند. این چیپست، اولین نمونه از سیستم-بر-چیپ های کوالکام است که از فناوری SenseID پشتیبانی به عمل می آورد و قرار است و موبایل های مبتنی بر آن، تا نیمه اول سال ۲۰۱۶ در بازار عرضه شوند.

بقیه در ادامه مطلب

حال باید توجه کرد که سنسور SenseID در خود اسنپدراگون قرار نگرفته و بر اساس نظر سازنده، می تواند در کلید فیزیکی هوم قرار بگیرد. کوالکام امروز گزارش نموده که این سنسور همزمان با عرضه اسنپدراگون ۸۲۰ عرضه خواهد شد و سازندگان می توانند از آن استفاده کنند. این شرکت همچنین خبر داده که تولیدکنندگان موبایل، الزامی در استفاده از SenseID ندارد و اگر مایل باشند می توانند آن را به شکل جداگانه خریداری کرده و در موبایل هایشان که از اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده می کند، جای دهند.

SenseID یک سنسور اثر انگشت است که خطوط روی انگشت کاربر را به شکل سه بعدی و با استفاده از امواج فراصوت به ثبت می رساند. بر همین اساس حتی اگر دست کاربر خیس باشد هم این سنسور، قادر است خطوط روی انگشت را شناسایی کند. این در حالیست که کوالکام ادعا می کند که سازنده ملزم به استفاده از این سنسور در کلید فیزیکی هوم نیست. حسگر SenseID می تواند در پشت اجزایی نظیر شیشه، آلومینیوم، یاقوت کبود یا حتی پلاستیک قرار گیرد و در چنین حالتی باز هم می تواند اثر انگشت را شناسایی کند.

منبع : digiato

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی