اخبار به روز موبایل و تبلت های جدید

اخبار ، برنامه و بازی برای موبایل و تبلت

اخبار به روز موبایل و تبلت های جدید

اخبار ، برنامه و بازی برای موبایل و تبلت

-->
filesellfilesell
filesell

نحوه ریستور کردن سیستم در ویندوز 10

شنبه, ۴ آذر ۱۳۹۶، ۰۹:۵۷ ب.ظ

ریستور کردن ویندوز 10

ریستور کردن سیستم راهی برای جلوگیری از نصب دوباره ویندوز روی سیستم شماست. در مواقعی که ویندوز شما به درستی اجرا نمی‌شود یا نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید، ریستور کردن سیستم بهترین گزینه است. در ویندوز 10 ریستور کردن کمی با نسخه‌های قبلی متفاوت است، با مطالعه این آموزش گام به گام دیجی‌رو می‌توانید به سادگی آن را انجام دهید.

ویندوز 10 به صورت خودکار پیش از نصب یا پاک کردن نرم افزارها یک نقطه ریستور (restore point) ایجاد می‌کند. کاربران می‌توانند در صورت بروز مشکل از داخل ویندوز، SafeMod یا بوت دستگاه، سیستم را ریستور نمایند.

توجه داشته باشید که Restore کردن سیستم تاثیری روی فایل‌های شما در پوشه UserProfile ندارد، ولی تمام اطلاعاتی که پس از نقطه ریستور (restore point) در سیستم وجود داشته باشند را پاک می‌کن

در ادامه مراحل انجام ریستور سیستم در ویندوز 10 را مشاهده نمایید:

1- ابتدا در نوار استارت عبارت system restore را سرچ کنید و Create a restore point را انتخاب نمایید.

2- سپس روی System properties کلیک کردن و از تب System protection گزینه Configure button را انتخاب کنید.

3- حال گزینه محافظت از سیستم (System protection) را فعال کرده و درصد مورد نظر استفاده از حافظه برای ایجاد Restore point ها رو تنظیم کنید.

4- اگر تمایل داشتید از داخل محیط ویندوز، سیستم خود را به حالت Restore point بازگردانید ابتدا System properties را باز کرده و در تب System protection روی گزینه System restore کلیک کنید. پس از کلیک کردن و گذراندن مراحل گزینه Desired Restore point را انتخاب نمایید.

همانطور که اشاره شد با ریستور کردن سیستم تمام اطلاعات موجود در آن تا پیش از زمان Restore point به جز محتویان پوشه UserProfile پاک خواهند شد. برای جلوگیری از این کار مراحل زیر را انجام دهید.

1- در ویندوز به آدرس زیر بروید:

Start > setting > update & security > Recovery

روی گزینه Get started کلیک کنید.

2- Keep my files را انتخاب نمایید.

3- برخی مواقع مشکلاتی پیش میاید که لازم است ویندوز را ریست کنید. برای این کار نیز از همین بخش به ادرس زیر رفته و ویندوز را ریست نمایید.

Troubleshoot > Reset this PC > keep my files

 

  • ۹۶/۰۹/۰۴
  • Tablet-Mobile

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی